07 februar, 2005

Udsolgt!

Mit indlæg Billetter til U2 Vertigo Tour i Parken har skabt et vældigt postyr, ihvertfald i forhold til hvad der er normalen her på sitet.Derfor har jeg valgt at lave dette indlæg for at lave et samlet svar på de mange kommentarer der er kommet.

Først og fremmest må jeg beklage og fortælle at de 4 billetter jeg fik købt allerede er afsat. Så det er desværre ikke mig, der kan hjælpe dem af jer der har skrevet at de mangler billetter. Jeg håber dog, at der kommer nogen forbi og tager kontakt til jer hvis de kan hjælpe jer med at få billetter.

Jeg forstår fuldt ud jeres ærgelse over ikke at have fået billetter - allerede dengang det blev anonceret, at U2 ville komme til Danmark, begyndte jeg at blive dårlig over hvordan jeg ville have det, hvis jeg ikke fik billetter. Så I har min fulde sympati og håber I får fat i billetter på den ene eller anden måde, så vi alle sammen kan opleve koncerten.

I må alle sørge for at blive skrevet på ventelisten hos Billetlugen, der er jo altid en chance for at de får fat i nogle billethajer og sluser deres billetter tilbage i systemet. Det kan også være at de senere finder ud af, at scenen tager mindre udsyn end først antaget og derfor kan sælge nogle flere billetter - så dan har jeg engang fået billetter til en udsolgt Rolling Stones koncert i Parken.

Jeg har ikke modtaget de fysiske billetter endnu, men jeg kan ikke forestille mig at Billetlugen ikke har tænkt sig at snyde mig, jeg har da heldigvis modtaget en ordre bekræftelse og også printet den der blev vist i browseren da betalingen var gennemført.

“Koncerten er udsolgt, men der er også totalt udsolgt hos Billetlugen”, Laust M. Ladefoged

Som, jeg skrev i mit tidligere indlæg var der allerede problemer med Billetlugens systemer under forsalget sidste tirsdag. Af hvad jeg kan læse i kommentarerne her på sitet og i foraet på Bono.dk, så er problemerne nøjagtig de samme som jeg oplevede i tirsdags.

Jeg har i dag på ComputerWorld.dk kunnet følge lidt med i hvordan Billetlugen har klaret sig og for dem der ikke læser ComputerWorld.dk har jeg listet deres artikler fra i dag og de diskussionstråde de afledte, det er interessant læsning.

At Billetlugens direktør Jeppe Michael Jensen kan gå ud og kalde dagens salg af billetter til U2 Vertigo koncerten for en succes, mener jeg viser en utrolig arrogance over for deres kunder. Det virker nærmest latterligt, når man selv har været igennem møllen, at nogen kan finde på at kalde et sådannet kaos for en succes.

Eller også taler han netop som repræsentant, for et firma hvis kunder ikke er os, der køber billetterne - vi er blot deres vare. Deres virkelige produkt er at sælge "udsolgte koncerter" og deres kunder er koncertarrangører som dkbmotor, hvis vigtigste formål jo netop er at få solgt billetter til de koncerter de arrangerer. Hvis man tager sådanne briller på, så er det da sandt at billetsalget er en success.

Men det skal jo samtdig også nævnes at der af logiske grunde ikke kan være billetter til alle. Billetter til sådanne begivheder må betragtes som en udsædvanlig luksusvare og derfor må dem der vil have billet også yde lidt mere - det er vel det der kendetegner en rigtig fan.

Det sørgelige er jo blot at systemerne hos Billetlugen ikke har kunnet håndtere at belønne de mennesker der er villige til at ofre det ekstra, f.eks. en nat for at stå i kø foran Fona.

Seneste nyt:

Ingen kommentarer:

Send en kommentar