19 juli, 2005

Curtis Stigers i Operaen

Som skrevet tidligere forærede min søster og jeg vores mor billetter til Copenhagen Jazz Festival koncerten med Curtis Stigers. Jeg har gået og glædet mig meget til denne koncert, Curtis Stigers er i sig selv en oplevelse tilsæt Operaen og der må være serveret en kæmpe oplevelse.

For en god uges tid siden oprandt dagen endelig og jeg mødtes med mine forældre, Anne Marie og Thomas i den bagende sommerhede foran Operaen.


Som skrevet var koncerten en del af Copenhagen Jazz Festival og det var faktisk en dobbelt koncert, før Mr. Stigers spillede Madeleine Peyroux først et ikke alt for langt sæt. Jeg har aldrig hørt om hende før, men hun synger rigtig godt og der nogle af sangene der havde rigtig meget nerve. Men der manglede lidt energi og selv om sættet kort blev det til sidst en smule kedeligt.

Imellem koncerterne var der en kort pause som vi tilbragte i Operaens fornemme forhal, den opleves så stor og lys at det føles som om man er udenfor. Og udsigten ind over Frederiksstaden er fantastisk.


Curtis Stigers åbnede koncerten ved at sige "Nice little club you got here!" til stor morskab for publikum og så blev der ellers skruet op for jazzen. Han er en fantastisk sanger og han havde fat i publikum fra start. Han og bandet fremførte en del numre fra hans seneste plade, som jeg aldrig har hørt før, men det blev heldigvis også til rigtig mange fra bag kataloget og jazz'ede udgaver af diverse pop/rock hits.

Udover at kunne synge er han også en god entertainer og fortæller små historier, jokes og anekdoter så publikum måtte overgive sig totalt.


Vi havde bestilt bord i Opera Caféen til kl. 20:30 hvor koncerten var anonceret færdig (den startede kl. 18:30), men Curtis Stigers blev ved til 21:50, så en stor tak til personalet i caféen som blev og servede en rigtig god burger.

Efter sigende kommer Curtis Stigers tilbage i November for at spille i Jazz House - ses vi? Selvfølgelig!

Ingen kommentarer:

Send en kommentar