29 april, 2006

Billetter til Madonna i Horsens

Hjemvendt fra 4 timer i morgen kulden, brugt i kø foran Fona for at købe billetter til Madonna i Horsens og heldigvis med 6 billetter i hånden. Så nu skal vi (min søster, hendes veninder, Pernille, Claus og jeg) til koncert i Horsens.

BilletLugen havde denne gang ændret strategien en smule og fortrykt 25.000 billetter som på forhånd er blevet fordelt imellem landets Fona butikker. Derfor valgte jeg også at ændre strategi og forsøge mig i den fysiske kø og det viste sig at være en rigtig god beslutning.

Jeg stilte mig i køen kl. 6:05 i morges og fik lov til at skrive mig på en seddel som nummer 37. Tidligere på ugen havde jeg været forbi Fona butikken for at høre at der ville være 250 fortrykte billetter i butikken, hvilket vil sige at de 41,67 første i køen ville være sikre, så jeg var relativt godt tilfreds med min placering. Desværre viste det sig senere at det nummer system ikke kunne bruges til ret meget og at jeg nærmere var nummer 45 og så kan man godt begynde at svede lidt.

Butiksbestyren lavede en finte ved at kun lukke folk fra køen ind i grupper af 5-6 stykker så de havde fuld kontrol og der ikke skabtes kaos indenfor, det virkede rigtig godt. Men da jeg var den næste til at komme ind anoncerede han at der ikke var flere billetter, så jeg blev lidt slap i betrækket, heldigvis talte de efter og fandt ud af at der var mere en 30 billetter tilbage og så fik jeg og dem bag mig også - så kewlt.

Der var rigtig god stemning der hvor jeg stod i køen og det gøre ventetiden noget lettere - tak til alle for at vi kunne hjælpe hinanden med at holde humøret oppe. Jeg håber (og tror) at alle dem jeg talte med fik billetter.

De fleste der følger mine skriblerier her på bloggen, ved at jeg ikke har de højeste tanker om BilletLugen, så alle tiltag der kan tage dem ud af ligningen er velkommen. I skrivende stunde svarer BilletLugens hjemmeside slet ikke og diverse af mine venner jeg har været i kontakt med via IM har alle samme problemer. En enkelt er kommet ind i kø systemet men får så besked om at der ikke kan reserveres billetter. BilletLugen må altså til at tage sig sammen, normalt når deres system går ned kan man stadig når deres forside hvor de sporadisk opdaterer med status for billetsalget. I øjeblikket har køberne igen jordisk ide om hvad der foregår.

En ting er at BilletLugens systemer er ustabile, er langsomme og absolut ikke bruger venlige, men det virkelige problem er disse problemer gør at BilletLugen ikke kan garantere en fair fordeling af billetterne efter hvor længe folk har stået i kø, det ender bare som et stort lotteri og en mængde utilfredse kunder.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar